Zimowe przysmaki, które korzystnie wpływają na odporność

Zima tuż tuż więc należy przygotować się do tego sezonu sprawnie oraz skutecznie. Jak wiadomo mróz oraz nagłe załamania pogody nie sprzyjają zdrowiu oraz pogodzie ducha. Warto wówczas wyposażyć się w niezbędne przysmaki, które zimą smakują wyjątkowo. Jakie są ich przykłady? Zapraszamy do czytania.

Imbirowe ciasteczka

Imbirowe ciasteczka to przysmaki, które zdecydowanie umilają nam zimowe wieczory. Jest to spowodowane głównie ich składem, w którym króluje imbir oraz tradycyjne przyprawy zimowe takie jak cynamon, kardamon oraz anyż.

Takie ciasteczka nie tylko są w stanie poprawić humor, ale również bezpośrednio przyczynić się do poprawy odporności. Wszystko ze względu na obecność imbiru, który jest doskonałym naturalnym antybiotykiem.

Imbir dodatkowo wykazuje właściwości przeciwwirusowe. Jest doskonałym składnikiem diety, który powinno się spożywać podczas sezonów jesienno-zimowych. W ten sposób można poprawić swoją odporność oraz nawet wyleczyć gorączkę oraz bóle.

Imbir jest przyprawą, która sama w sobie posiada specyficzny gorzki oraz ostry smak. Może jednak posmakować przede wszystkim osobom, które mają problem z zatokami. Warto wspomnieć, że odpowiednie połączenie przypraw sprawia, że imbir zyskuje zupełnie innego smaku.

Aby wykonać takie ciasteczka, należy wyposażyć się w 600 gramów mąki, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 100 gramów masła, 3 małe jaja, 5 łyżek miodu, dwie łyżki sproszkowanego imbiru, szczyptę kardamonu, cynamonu oraz anyżu. Opcjonalnie można również dodać startą skórkę pomarańczy lub cytryny.

Wszystkie składniki należy ze sobą wymieszać oraz piec przez 15 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Tak przygotowane ciasteczka można przechowywać około 15 dni w szczelnie zamkniętym pojemniku.

Kandyzowana pomarańcza

Pomarańcza oraz mandarynka to cytrusy, które zdecydowanie każdemu z nas kojarzą się ze świętami oraz zimą. To właśnie dzięki ich armatorowi można przede wszystkim poczuć klimat nadchodzących świąt.

Same pomarańcze posiadają bardzo duże stężenie witaminy C, która korzystnie działa na układ immunologiczny. Należy podkreślić, że jest ona w stanie również zakwasić mocz, dzięki czemu pęcherz pozbywa się bakterii.

Witamina C świetnie uszczelnia naczynia krwionośne oraz sprawia, że narządy pracują wydajniej.

Pomarańcza dodatkowo posiada wiele innych witamin, takich jak A, D oraz E. Dodatkowo jest źródłem kwasu foliowego oraz minerałów takich jak magnez, fosfor, żelazo oraz cynk.

Kandyzowaną pomarańczę można wykonać krojąc ją w plasterki oraz dodając do rondla. Następnie należy zalać ją 200 ml wody oraz 200 g cukru. Warto również do takiej mieszanki dodać sok z cytryny. Tak przygotowaną zalewę należy gotować na wolnym ogniu przez godzinę. Co kwadrans należy obrócić pomarańcze tak, aby nie uległa ona przypaleniu. Warto podkreślić, że pomarańcze nie trzeba obierać ze skórki. Wystarczy dobrze ją umyć, używając do tego na przykład soli.

Następnie plasterki pomarańczy należy wyjąć z roztworu oraz wyłożyć na papier do pieczenia do wystygnięcia. Najlepiej jest zrobić to przez całą noc.

ZOBACZ: Dlaczego warto wdrażać do diety orzechy?

Tak przygotowaną pomarańczę można spożywać jako przekąskę lub dodawać do herbaty i napojów. Warto także pokusić się o rozpuszczenie czekolady oraz polanie jej na pomarańczę.

Paszteciki z kiszoną kapustą

Święta to również czas czerwonego barszczu oraz pasztecików z kapustą lub grzybami. Bardzo często chcąc nacieszyć się nim jeszcze przed świętami, wykonujemy je we własnym domu.

Należy wspomnieć, że kiszona kapusta ma korzystny wpływ na nasz organizm. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na fakt, że to właśnie ona odpowiedzialna jest za regulowanie naszego trawienia. Korzystnie działa na układ pokarmowy oraz wzmacnia naszą odporność. Jest to spowodowany zawartością bakterii kwasu mlekowego.

Spożywanie kapusty kiszonej wspiera także mikroflorę jelitową. Dzięki temu minerały oraz witaminy mogą być lepiej przyswajalne do krwiobiegu. Warto wspomnieć, że takie paszteciki można zajadać nawet każdego dnia. Posiadają one wiele korzystnych właściwości szczególnie dla osób starszych.

Wykonanie takich pasztecików z pewnością nie powinno zająć długo. Trudniejszą formą wykonania takich przekąsek będzie użycie ciasta drożdżowego. Można go zrobić korzystając z przepisów w Internecie. Następnie należy włożyć do środka kapustę oraz upiec w odpowiedniej temperaturze.

Redakcja Waznamisjazdrowaemisja.pl
Redakcja Waznamisjazdrowaemisja.pl
Artykuły: 192

Dodaj komentarz