Co zrobić, jeśli czuje się głód, a jest się na diecie?

Głód często towarzyszy osobom, które właśnie są na diecie. Jest on bardzo niekorzystny szczególnie dlatego, że można wtedy zawyżyć swoją kaloryczność, która powinna być mocno ograniczona. Co zrobić, gdy nie czuć tak dużego głodu? Sprawdźmy.

Sprawdź, czy dobrze dobrałeś dietę

Czasami przyczyną, dla której odczuwamy głód, będąc na diecie, jest źle dobrana kaloryczność lub dania, które po prostu są dla nas niewłaściwe. Dieta, która ma za zadanie poprawić naszą sylwetkę, nie może bazować na głodzeniu się. Owszem, jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do podjadania między posiłkami, to możemy odczuwać jedynie delikatną potrzebę zjedzenia czegoś.

W jaki sposób rzucić papierosy? Zobacz sam!

Dla wielu osób dieta na spalanie tłuszczu to przede wszystkim mniejsze porcje tradycyjnych dań, których celem jest zmuszenie organizmu do korzystania z rezerw tłuszczonych. Jest to bardzo niezdrowe żywienie, które szybko da nam się we znaki.

Dieta powinna być przede wszystkim różnorodna, ale kontrolowana tak, aby posiłki były dobierane pod względem wartości odżywczych, które dostarczamy do naszego organizmu. Nie zawsze wtedy porcje będą małe – często właśnie są na tyle duże, że trudno jest je zjeść.

Odczuwanie silnego głodu w diecie to znak, że po prostu jest ona niewłaściwie dobrana do naszych potrzeb lub zbyt szybko chcemy przestawić swoje przyzwyczajenia.

Jedz warzywa strączkowe

Fasola, ciecierzyca oraz soczewica to warzywa, które pomogą Ci ograniczyć podjadanie. Ich właściwością jest zwiększanie objętości w żołądku oraz spowalnianie trawienia tak, że człowiek przez długo czuje się jeszcze najedzony. Polecane są one przede wszystkim dla tych, którzy będąc na diecie, chcą od czasu do czasu zjeść coś, co da im energię w pracy, podczas krótkiej przerwy.

Warzywa strączkowe niestety mają to do siebie, że powodują gazy oraz wzdęcia, na które nie zawsze możemy sobie pozwolić, na przykład będąc poza domem. Wtedy dobrym pomysłem będzie dosypanie do nich kminku. Jest to przyprawa, która normuje nasz metabolizm.

Ciekawym daniem, które ograniczy nasze podjadanie, będzie na przykład fasolka po bretońsku, pasztet z soczewicy lub sałatka z ciecierzycą.

Pij dużo wody z cytryną

Woda to jedno z lepszych rozwiązań, aby skutecznie zapchać żołądek. Dodatek cytryny potęguje ten proces, nawet po tym, jak organizm już ją strawi. Wtedy można zyskać spokój na przykład pomiędzy posiłkami.

Picie wody powinno wejść nam w nawyk, a w szczególności tym, którzy nie chcą podjadać. Woda świetnie pobudza, ale również rozcieńcza soki trawienne, które są obecne w naszych żołądkach. Jego prawidłowa praca jest bardzo ważna, właśnie dlatego powinnyśmy zawsze po przebudzeniu wypić szklankę gorącej wody oraz cytryny. Pobudzi to nasze trawienie i pozwoli bez problemu spożyć śniadanie.

Jedz świeże, sezonowe warzywa

Oprócz strączkowych warzyw, na które jest sezon zazwyczaj pod koniec wakacji, powinniśmy pamiętać o tym, aby regularnie sprawdzać, na co dokładnie jest teraz sezon. Wtedy mamy pewność, że warzywa nie są uprawiane sztucznie, z dodatkiem chemicznych nawozów.

Jeśli mamy potrzebę zjedzenia przekąski pomiędzy posiłkami, niech to będzie właśnie takie warzywo. Nie tylko będzie to sposób na to, aby móc zapchać swój żołądek, ale również to bomba witaminowa, która potrzebna jest każdemu człowiekowi.

Warzywa, w przeciwieństwie do owoców, nie mają tak dużej ilości cukrów. Dzięki temu są mniej kaloryczne, co korzystnie wpływa na naszą dietę. Jednocześnie są źródłem wody, ale również właściwości, które dbają o nasz układ pokarmowy. Warto wiedzieć, że do każdego obiadu powinniśmy spożywać około ¼ talerza warzyw.

Dieta to przede wszystkim zdrowie, które zdecydowanie jest nam potrzebne. Jej zróżnicowanie powinno być dla nas priorytetem, aby cieszyć się prawidłową kondycją. W tym celu nie podjadajmy, ale gdy już nie możemy wytrzymać, jedzmy świeże warzywa. Chcąc na zawsze opanować potrzebę jedzenia, powinniśmy również pić dużo wody oraz kontrolować kaloryczność naszego planu żywieniowego pod kątem zgodności, która ma ogromne znaczenie.

Redakcja Waznamisjazdrowaemisja.pl
Redakcja Waznamisjazdrowaemisja.pl
Artykuły: 194

Dodaj komentarz