Jak zorganizować siłownię w domu?

Jeśli spędzamy na siłowni kilkanaście godzin w ciągu tygodnia, to racjonalnym rozwiązaniem będzie zorganizowanie własnej w domowym zaciszu. Dzięki temu nie stracimy czasu na dojazd. Sprzęt będzie dla nas zawsze dostępny i będziemy mogli ćwiczyć o każdej porze dnia. Jak ją zorganizować?

Dlaczego warto zorganizować siłownię w domu?

Co większa liczba ludzi dba o swoje zdrowie i swój wygląd.  Niestety, aby móc ćwiczyć na profesjonalnym sprzęcie konieczne są wizyty w fitness klubie kilka razy w tygodniu. Jest to strata czasu i pieniędzy. Poza tym sprzęt nie zawsze jest dostępny i konieczne jest czekanie, które często wpływa na obniżenie naszej motywacji.

Własna siłownia w domu pozwoli nam na zaoszczędzenie czasu pieniędzy, a sprzęt będzie dostępny tylko dla nas o każdej porze dnia i nocy. Innymi zaletami posiadania własnego pomieszczenia do treningów jest nasz komfort psychiczny. Nie zawsze nasza sylwetka jest doskonała i wiele osób w takiej sytuacji ma obawy przed pojawieniem się na siłowni. Osoby, które są nieśmiałe lub ich kondycja jest bardzo słaba, również nie odnajdą się wśród wyrzeźbionych trenerów i pozostałych osób z niej korzystających. Inną zaletą posiadania własnej siłowni w domu jest skupienie. Nikt nie będzie nas obserwował i rywalizował z nami, co wpływa na nasze rozproszenie. Z usług klubów korzysta w ciągu dnia wiele osób, co oznacza, że użytkowanie sprzętów publicznych nie jest zbyt higieniczne.

Siłownia w domu – jak ją zorganizować?

Aby stworzyć siłownię we własnym domowym zaciszu, nie musimy przeznaczać na to ogromnej kwoty, możemy nie tylko wyposażyć ją w najpotrzebniejsze tańsze sprzęty, ale też przygotować pomieszczenie samemu. Jak to zrobić krok po kroku?

Po pierwsze, należy wybrać pomieszczenie, w którym powstanie siłownia. Nie musi być ono duże ważne, aby zmieściły się w nim podstawowe sprzęty jak drabinka gimnastyczna, ławeczka, do ćwiczeń, bieżnia. Wszystko zależy od tego, jakie treningi wykonujemy. Odpowiednie przygotowanie pomieszczenia powinniśmy zacząć od podłogi. Ważne jest, by była ona antypoślizgowa, wytrzymała i odporna. Jeśli to konieczne, należy wyłożyć ją gumą lub płytą korkową dla wyciszenia, by nie przeszkadzać innym mieszkańcom domu.

Drugim czynnikiem, który jest bardzo ważny, jest odpowiednia wentylacja, ćwicząc, musimy dostarczyć naszemu organizmowi większą ilość tlenu. Należy wiedzieć, że okno nie powinno być jedynym otworem wentylacyjnym, ponieważ w zimie otwarcie go, kiedy jesteśmy spoceni, doprowadzi do choroby. Dobrym rozwiązaniem będzie montaż kratki wentylacyjnej i nawiewników.

Ostatnim krokiem do przygotowania siłowni w domu jest zakup sprzętu. Jego ilość zależna jest od metrażu pomieszczenia. Pamiętajmy, że nie powinno być ich zbyt wiele, byśmy mogli swobodnie się po nim poruszać.

Siłownia w domu — wybór sprzętu

Zakup sprzętu na siłownię nie musi obciążyć naszego budżetu domowego. Na początek można kupić tylko kilka przyrządów, bardziej uniwersalnych, na których można wykonywać kilka różnych ćwiczeń, jak drabinka gimnastyczna czy ławka. W domowej siłowni powinny znaleźć się również:

  • Hantle — które przydadzą nam się do budowania masy mięśniowej klatki piersiowej, tricepsów, pleców, bicepsów, mięśni, rąk i nóg.
  • Mata do ćwiczeń — wykorzystamy ją podczas ćwiczeń nóg, deski, pompek i brzuszków.
  • Drążek do ćwiczeń — montowany do futryny sufitu lub ściany.
  • Drabinka gimnastyczna — mocowana do ściany, dzięki niej wykonamy ćwiczenia siłowe i korekcyjne.
  • Ławka — model z możliwością odchylenia posłuży nam do treningu klatki piersiowej, barków i ramion.
  • Bieżnia — dzięki niej wydolność organizmu znacznie się poprawi.
  • Rower stacjonarny – wykorzystamy go do ćwiczeń aerobowych.

Poza tymi podstawowymi urządzeniami w siłowni domowej powinny znaleźć się również tańsze i drobniejsze sprzęty, które są niezbędne do przeprowadzania treningów, np. skakanka motylek, twister, gumy, piłka gimnastyczna, taśmy TRX, poręcze, atlas worek treningowy czy wioślarz magnetyczny. Poza tym w pomieszczeniu należy zamontować duże lustro i zegar, który pozwoli nam odmierzać czas podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń.

Redakcja Waznamisjazdrowaemisja.pl
Redakcja Waznamisjazdrowaemisja.pl
Artykuły: 192

Dodaj komentarz